2023-06 |
The Effect of Time Pressure on Impulsive Buying Intention in Live Commerce: A Serial Mediation Model of Situational Involvement and Self-Control |
소비문화연구
|
2023-03 |
창업보육센터의 멘토링 교육 서비스가 창업기업 구성원의 조직몰입과 직무만족도에 미치는 영향에 대한 경로분석 |
소비문화연구
|
2022-12 |
소비자 참여형 CSR에서 조절적합성이 고객의 참여의도에 미치는 영향에 관한 연구: 친사회적 동기의 매개된 조절효과를 중심으로 |
소비문화연구
|
2022-12 |
강원도 이전공공기관 근로자들의 감정 노동이 조직 몰입과 직무 만족에 미치는 영향: 개인 직무 적합도의 매개효과 |
지역발전연구
|
2022-12 |
소비자의 주관적 경험이 의료서비스 이용 의도에 미치는 영향에 관한 연구 |
소비문화연구
|
2022-09 |
외식 소비자의 웰빙 추구성향이 외식업장 추천 및 재방문 의도에 미치는 영향에 대한 경로분석 |
소비문화연구
|
2022-09 |
구매 시점 광고의 인지 활용도가 구매의도에 미치는 영향 |
소비문화연구
|
2022-06 |
군 간부의 직무스트레스가 자살생각에 미치는 영향 연구 - 알콜 의존도 매개효과와 회복탄력성 조절효과를 중심으로 - |
소비문화연구
|
2021-04 |
고객접점 종업원의 친사회적 행동이 여성 고객의 만족도에 미치는 영향 |
여성경제연구
|
2020-12 |
기업의 사회적 책임 활동(CSR)이 소비자 의사결정에 미치는 영향 |
지역발전연구
|
2020-10 |
사회적 지지와 사회적 자본이 여성의 창업의지에 미치는 영향 |
여성경제연구
|
2020-08 |
감사성향이 근무만족도와 은퇴준비만족도에 미치는 영향: 금융기관 종사자를 대상으로 |
지역발전연구
|
2020-05 |
Leveraged brand evaluations in branded entertainment: Effects of alliance exclusivity and presentation style |
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING
|
2019-11 |
Imagination matters: do consumers’ imagery processing and self-regulatory goals affect the persuasiveness of metaphor in advertising? |
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING
|
2019-05 |
Active bidders versus smart bidders: Do participation intensity and shopping goals affect the winner's joy in online bidding? |
EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING
|
2019-03 |
Branded entertainment: Gender differences in reactions to star ratings |
JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR
|
2019-03 |
"In-depth" incidental exposure How processing difficulty and processing style affect evaluations of transparent overlay images |
EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING
|
2018-10 |
창업기업의 개인 창의성과 외적네트워크가 기업성과에 미치는 영향 |
Journal of The Korean Data Analysis Society
|
2018-06 |
신체활동이 건강에 미치는 영항에 대한 연구 |
Journal of The Korean Data Analysis Society
|
2018-02 |
INFLUENCE OF SCARCITY CLAIMS ON PRODUCT EVALUATION: THE ROLE OF REVERSIBILITY OF DECISION |
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
|
2017-11 |
OTHERS' PARTICIPATION RATE INFLUENCES AN INDIVIDUAL'S CHARITABLE BEHAVIOR: OTHERS' SIMILARITY AS A MODERATOR |
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
|
2017-10 |
Assertive Environmental Advertising and Reactance: Differences Between South Koreans and Americans |
JOURNAL OF ADVERTISING
|
2016-08 |
MOOD AFFECTS CONSUMER INFERENCES OF MARKETERS' SCARCITY CLAIM AS A SALES TACTIC |
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
|
2016-03 |
CLOSING THE GREEN GAP: THE IMPACT OF ENVIRONMENTAL COMMITMENT AND ADVERTISING BELIEVABILITY |
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
|
2016-01 |
Introduction to the special issue on social and environmental issues in advertising |
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING
|
2014-10 |
Higher quality or lower price? How value-increasing promotions affect retailer reputation via perceived value |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
|
2014-06 |
THE EFFECTS OF SCARCITY APPEAL ON PRODUCT EVALUATION: CONSUMERS' COGNITIVE RESOURCES AND COMPANY REPUTATION |
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
|