2023-01 |
Brand heritage across cultures: U.S.A., France and South Korea |
Journal of Brand Management
|
2022-11 |
빠르게 혹은 느리게? 서비스속도가 솔로 외식경험에 미치는 영향 |
서비스경영학회지
|
2022-09 |
B2C 공유 서비스 상황에서의 고객 협력 향상 방안 연구: 보상 프로그램의 디자인 요인과 커뮤니케이션 요인 중심 |
서비스경영학회지
|
2022-05 |
공유 서비스 삼각구조에서의 서비스 품질: 이슈 및 해결방안 제안* |
한국생산관리학회지
|
2022-03 |
Global Trends in Hospitality |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
|
2021-09 |
Configurations of cognitive and affective responses forming customer attitudes toward a luxury brand |
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
|
2020-12 |
Development and validation of the pick-up service quality scale of the buy-online-pick-up-in-store service |
OPERATIONS MANAGEMENT RESEARCH
|
2020-03 |
The Effect of a Companion’s Role-Play Quality on the Patient’s Perceived Healthcare Service Quality |
서비스경영학회지
|
2020-03 |
The Effect of a Companion’s Role-Play Quality on the Patient’s Perceived Healthcare Service Quality |
서비스경영학회지
|
2020-02 |
The halo effect of C2C interaction quality in prolonged close-proximity service settings |
JOURNAL OF SERVICES MARKETING
|
2019-11 |
The Role of Social Distance in the Collaborative Consumption |
서비스경영학회지
|
2019-08 |
B2C 공유 서비스 고객의 협동을 이끌어내기 위한 메시지 디자인 |
한국생산관리학회지
|
2019-08 |
Social innovation in service: a conceptual framework and research agenda |
JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT
|
2019-06 |
서비스 상품의 옵션 가격 프레임이 고객의 인지적 및 정서적 반응에 미치는 영향에 관한 연구 |
연세경영연구
|
2019-02 |
워크스케이프: 직원의 물리적 근무 환경 결정요인 및 22개 측정문항 |
연세경영연구
|
2018-12 |
What Would Customers Prefer, Personal Loss-Recovery or Social-Order-Restoration?: The Case of Norm-breaking Behaviors of Other Customers |
서비스경영학회지
|
2018-10 |
Operating without operations: how is technology changing the role of the firm? |
JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT
|
2017-05 |
Cross-cultural folk-tale-elicitation research on the perceived power, humanistic and religious symbolisms,and use of money |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
|
2017-04 |
Providing feedback to service customers: The effect of the presentation order and repetition of feedback type |
JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT
|
2016-12 |
Customer emotions and their triggers in luxury retail: Understanding the effects of customer emotions before and after entering a luxury shop |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
|
2016-07 |
Service innovation, renewal, and adoption/rejection in dynamic global contexts |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
|
2016-06 |
유머가 포함된 안내방송이 고객의 실천의지에 미치는 영향에 관한 연구 |
서비스경영학회지
|
2015-12 |
Service Customer’s Active Role-Play and Its Impact on Customer Perceptions of Service Outcome |
Journal of Business and Management
|
2015-03 |
Exteriorscape: Physical surroundings of a service outlet in a shopping mall |
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
|
2013-03 |
Effects of a reward program on inducing desirable customer behaviors: The role of purchase purpose, reward type and reward redemption timing |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT
|
2012-12 |
체험관 경험의 정의와 체험관 경험이 고객 반응에 미치는 영향에 관한 연구 |
서비스경영학회지
|
2012-12 |
Customer Contact Employee’s Commitment to Extra-Role Customer Service in the Hotel Industry: The Effect of Internal Service Quality |
Journal of Global Academy of Marketing Science(마케팅과학연구)
|
2012-12 |
서비스보증정책과 서비스 종업원의 직무수행의지: 종업원의 자기효능감과 책임감의 영향을 중심으로 |
연세경영연구
|
2012-10 |
Societal Norms, Need for Closure, and Service Recovery |
Journal of International Consumer Marketing
|
2011-10 |
제휴관계의 형성에 있어국가의 문화적 요인의 역할에 관한 연구 |
마케팅관리연구
|
2011-09 |
서비스 회복에서 고객 기대감 형성에 영향을 미치는 상황적 요인과 개인적 요인에 관한 실증 연구 |
서비스경영학회지
|
2011-07 |
시장지향성이 기업의 성과에 미치는 영향에 관한 연구: 신제품 개발 성과의 매개적 역할을 중심으로 |
연세경영연구
|
2011-06 |
레스토랑 수익 극대화를 위한 테이블관리 기법에 대한 시뮬레이션 연구 |
한국생산관리학회지
|
2010-07 |
국제적 품질인증 과정을 통한 의료서비스의 총체적 품질관리: 세브란스병원 사례 |
연세경영연구
|
2009-10 |
제품 리포지셔닝을 통한 유한킴벌리 <하기스 매직팬티>의 성공전략 |
한국마케팅저널
|
2009-06 |
서비스 생산성의 동적 현상에 대한 고찰: 병원 응급실을 중심으로 |
한국생산관리학회지
|
2009-04 |
The effect of cross-channel price dis/parity on ethicality evaluations and purchase intent: The moderating role of price frame |
JOURNAL OF MARKETING CHANNELS
|
2008-12 |
Perceived Fairness of Price Differences across Channels: The Moderating Role of Price Frame and Norm |
Journal of Marketing Theory and Practice
|
2008-10 |
협력적 기업 활동이 마케팅 성과로 이어지기 위한 선행요인에 관한 연구 |
경영학연구
|
2008-10 |
소비재 기업 "PenCo"의 고객 중심 전국 물류망 재 구축 |
연세경영연구
|
2008-09 |
시장지향성이 기업의 재무적 성과에 미치는 영향에 관한 연구: CRM 성과를 중심으로 |
소비자학연구
|
2008-09 |
수리서비스 시장에서의 수리가격 차별화 제도의 유용성에 관한 연구 |
서비스경영학회지
|
2008-09 |
Perceived controllability and service expectations: Influences on customer reactions following service failure |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
|
2008-06 |
복점 경쟁 상황에서 가격경쟁의 동적 특성에 관한 시뮬레이션 연구-B2B 거래를 중심으로- |
로지스틱스연구
|
2007-09 |
SERVQUAL, HOQ, SPD 기법을 활용한 서비스 품질 개선: 사례 중심으로 한 실증연구 |
한국생산관리학회지
|
2006-08 |
Group revenue management: A model for evaluating group profitability |
Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly
|
2006-06 |
작업강도의 영향을 고려한 병원 응급실 시스템의 동적 시뮬레이션 |
경영학연구
|
2006-03 |
A cross-cultural comparison of perceived fairness and satisfaction in the context of hotel room pricing |
International Journal of Hospitality Management
|
2006-02 |
The role of disclosure in variable hotel pricing: A cross-cultural comparison of customers' fairness perceptions |
Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly
|
2005-11 |
Impact of information on customer fairness perceptions of hotel revenue management |
Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly
|
2005-05 |
The Impact of Pricing Policy Information on Perceived Fairness and Satisfaction with the Hotel Reservation Process |
Journal of Hospitality and Leisure Marketing
|
2005-03 |
An Evaluation of a Contribution-Enhancement Opportunity for Hotels |
Journal of Hospitality and Tourism Research
|