2024-02 |
국내 대학에서의 봉사학습 연구 동향 |
학습자중심교과교육연구
|
2023-11 |
A Review of Research on Service-Learning in Teacher Education in Korea |
중등영어교육
|
2023-06 |
A case study of preservice English teachers’ online learning experience amid the COVID-19 pandemic |
언어과학연구
|
2023-06 |
The Pedagogical Content Knowledge Development during Practicum: A Case Study of Preservice English Teachers in Korea |
교과교육학연구
|
2019-11 |
예비영어교사 교사교육 연구 동향 고찰: 학교현장실습을 중심으로 |
중등영어교육
|
2019-11 |
A Review of Research on Intercultural Communicative Competence in the Field of EFL Education in Korea |
영어영문학연구
|
2019-09 |
Developing Preservice EFL Teachers’ Pedagogical Competence through Lesson Planning |
영어어문교육
|
2019-09 |
Critical Literacy in Korea: A Review of Research on Critical Approaches to Texts |
영어교육연구
|
2018-12 |
수능영어 절대평가 정책에 대한 학습자 인식 연구—2018학년도 수능 수험생을 중심으로 |
영어영문학21
|
2016-12 |
수능영어 절대평가 정책에 대한 중등학교 교사들의 인식 연구 |
영어영문학연구
|
2016-09 |
Critical Literacy in the EFL Classroom: Perspectives of Undergraduates on Reading beyond the Text |
영어어문교육
|
2016-09 |
Professional Development through Designing Language Teaching Materials |
Foreign Languages Education
|
2016-05 |
의사소통 중심 영어 수업에서 문법 교수 시기에 관한 성인 학습자들의 인식 연구 |
영어교과교육
|
2016-03 |
Practical training experience beyond student teaching: Preservice teachers speak out |
영어교육연구
|
2015-11 |
영어독해 수업에서 문법의 역할 및 교수 방법: 한국 대학생들의 인식을 중심으로 |
영어영문학연구
|
2014-12 |
Promoting Self-Reflection and Professional Development Through Action Research: Looking into the Experience of One TESOL Practitioner in an EFL Context |
현대영미어문학
|
2013-12 |
영어의 사회문화적 힘과 이에 대응하는한국 대학생들의 태도에 대한 고찰 |
현대영어영문학
|
2013-09 |
비판적 영어교육과 현실: 교사들의 경험을 중심으로 |
영어영문학연구
|
2013-08 |
중학교 교사의 경험과 인식을 통해서 바라 본 TEE 수업의 현실 |
현대영미어문학
|
2013-05 |
Issues and Challenges in Offering English-Medium Instruction: A Close Examination of the Classroom Experiences of Professors |
Studies in English Language & Literature
|
2013-05 |
영어교사교육 : 비판적 교육학의 가능성에 대한 고찰 |
현대영어교육
|
2012-09 |
English as an Instructional Medium in Korean Higher Education: Focusing on the Perspectives of Professors |
English Language & Literature Teaching
|
2012-05 |
전공영어강의에 대한 교수들의 인식 및 운영방안 탐구 |
현대영미어문학
|
2012-03 |
University Students’ Perceptions of English Teachers in Korea: Korean Bilingual Teachers of English and Native English-Speaking Teachers |
The Jungang Journal of English Language and Literature
|
2011-12 |
A Lingua Franca Model as a Potential English Education Framework in Korea: College Students Respond |
Korean Journal of Applied Linguistics
|
2009-12 |
A Korean ESL Teacher's Construction of Her Professional Identity as an English Teacher |
Korean Journal of Applied Linguistics
|
2009-09 |
Symbolic Violence of the Native Speaker Fallacy: A Qualitative Case Study of an NNES Teacher |
English Language & Literature Teaching
|