2023-11 |
플랫폼을 넘어 생태계로: Information Ecology Theory를 활용한 메타버스 산업 생태계연구 |
Information Systems Review
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2023-09 |
Can Coupon Holding Duration and Message Framing Increase the Effect of Push Notifications on Mobile Coupon Redemption? Evidence from A Randomized Field Experiment
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Asia Pacific Journal of Information Systems
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2023-03 |
The Roles of Digital Exhibition in Enhancing Immersive Experience and Purchase Intention |
Asia Pacific Journal of Information Systems
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2022-05 |
Fear Appeal Cues to Motivate Users' Security Protection Behaviors: An Empirical Test of Heuristic Cues to Enhance Risk Communication |
INTERNET RESEARCH
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2022-02 |
OTT 서비스의 세 가지 질적 요소: 혼합적 연구방법을 통한 접근 |
Information Systems Review
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2021-03 |
Accurately or accidentally? Recommendation agent and search experience in over-the-top (OTT) services |
INTERNET RESEARCH
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2020-10 |
인터넷 개인방송의 상호작용성이 플로우를 매개로 시청자의 후원 행위 의도에 미치는 영향 |
인터넷전자상거래연구
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2020-08 |
유튜브 내의 휴리스틱 단서들이 정보검색 콘텐츠 시청의도에 미치는 영향 |
Information Systems Review
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2019-12 |
모바일 앱 아이콘 컬러가 다운로드 의도에 미치는 영향 |
인터넷전자상거래연구
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2019-12 |
온라인 게임 내 사용자 간 상호작용이 지속사용의도에 미치는 영향: 경쟁과 협력을 중심으로 |
인터넷전자상거래연구
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2018-03 |
기업의 스마트폰 메시지에 대한 고객 신뢰도에 관한 연구: 메시지 정교화 모델을 중심으로 |
Information Systems Review
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2016-06 |
Procedural justice to enhance compliance with non-work-related computing (NWRC) rules: Its determinants and interaction with privacy concerns |
INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION MANAGEMENT
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2015-06 |
Institutional pressures in security management: Direct and indirect influences on organizational investment in information security control resources |
INFORMATION & MANAGEMENT
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2014-04 |
The Role of Merchandiser Feedback Comments and Performance Profiles in Building Trust in Group Buying Sites |
Information Systems Review
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2012-12 |
B2C 마이크로블로깅을 통한 고객참여 메커니즘의 이해 |
Asia Pacific Journal of Information Systems
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2012-09 |
트위터를 통한 기업과 고객과의 소통: 지속적인 팔로윙과 구전 의도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구 |
Asia Pacific Journal of Information Systems
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2011-10 |
Out of fear or desire? Toward a better understanding of employees’ motivation to follow IS security policies |
INFORMATION & MANAGEMENT
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2010-07 |
Can Market Knowledge from Intermediaries Increase Sellers' Performance in On-Line Marketplaces? |
INTERNATIONAL JOURNAL OF ELECTRONIC COMMERCE
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2009-03 |
OUT OF DEDICATION OR CONSTRAINT? A DUAL MODEL OF POST-ADOPTION PHENOMENA AND ITS EMPIRICAL TEST IN THE CONTEXT OF ONLINE SERVICES |
Mis Quarterly
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2008-11 |
Internet users' information privacy-protective responses: A Taxonomy and a nomological model |
Mis Quarterly
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