2008-09 |
인터랙티브 비디오 서비스 사용 의도에 영향을 미치는 상호 작용성 요인에 관한 연구: 시간 유연성 개념을 중심으로 |
Information Systems Review
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2008-03 |
라이 프스타일에 따라 모바일 인터넷 사용이 사용자의 삶의 질에 미치는 영양헤 대한 탐색적 연구 |
정보통신정책연구
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2008-03 |
모바일 인터넷 서비스의 사용에 대한 남성성/여성성 성향의 조절효과에 관한 연구: 한국 사용자와 일본사용자의 비교 연구 |
국제경영연구
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2008-01 |
Maintaining continuers vs. converting discontinuers: relative importance of post-adoption factors for mobile data services |
International Journal of Mobile Communications
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2007-12 |
Contribution to quality of life: A new outcome variable for mobile data service |
JOURNAL OF THE ASSOCIATION FOR INFORMATION SYSTEMS
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2007-12 |
색조와 색상차를 이용한 디지털 미디어 시스템의 설계 방안에 대한 실험적 연구 |
Information Systems Review
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2007-09 |
모바일 인터넷의 사용 가치에 대한 비교 문화적 관점의 실증적 연구 |
Journal of Information Technology Application and Management
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2007-08 |
디지털 컨버전스에서의 인터럽션: 멀티 모달리티와 멀티 태스킹 간의 상호 관계를 중심으로 |
대한인간공학회지
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2007-08 |
Collaborate and share: An experimental study of the effects of task and reward interdependencies in Online games |
CYBERPSYCHOLOGY & BEHAVIOR
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2007-06 |
객관적 성과의 형평성이 인지적 성과 및 게임 이용 행동의도에 미치는 영향 |
한국게임학회 논문지
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2007-05 |
디자인 중심 신제품 개발 전략의 성공 요인:초콜릿 폰 개발 사례를 중심으로 |
경영과학
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2007-05 |
휘도대비가 가독성에 미치는 영향에 대한 실험 연구- 화면 크기와 가독량을 고려한 휘도대비 가이드라인 - |
대한인간공학회지
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2007-02 |
Contribution to Quality of life: Cross-national validation of new metrics for mobile data service technology in Korean and Japan |
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND TECHNOLOGY MANAGEMENT
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2007-01 |
Culture-technology fit: Effects of cultural characteristics on the post-adoption beliefs of mobile Internet users |
INTERNATIONAL JOURNAL OF ELECTRONIC COMMERCE
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2006-12 |
블로그를 통한 사회 연결망의 구조적 특성과 개인의 관계적 행위간의 상호 작용에 대한 정성적 연구 |
경영학연구
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2006-09 |
유비쿼터스 컴퓨팅 환경에서 PDN의 구조와 결정 요인에 대한 정성적 연구 |
JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY APPLICATION AND MANAGEMENT
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2006-09 |
불확실성 회피성향이 수용 후 행동에 미치는 영향: 모바일 인터넷 서비스를 중심으로 |
경영정보학연구
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2006-07 |
Towards optimal navigation through video content on interactive TV |
INTERACTING WITH COMPUTERS
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2006-07 |
재미를 위한 HCI: HCI 관점에서의 재미있는 경험에 대한 개념적 연구 |
한국HCI학회논문지
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2006-03 |
무엇이 온라인 게임 플레이어로 하여금 즐거움을 경험하게 만드는가? |
Journal of Game Industry and Culture
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2006-01 |
Culturability in mobile data services: A qualitative, study of the relationship between cultural characteristics and user-experience attributes |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2006-01 |
Mobile data service fules the desire for uniqueness |
COMMUNICATIONS OF THE ACM
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2005-01 |
An empirical study of use contexts in the mobile Internet, focusing on the usability of information architecture |
INFORMATION SYSTEMS FRONTIERS
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2005-01 |
Visualizing e-brand personality: Exploratory studies on visual attributes and e-brand personalities in Korea |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2005-01 |
Use contexts for the mobile internet: A longitudinal study monitoring actual use of mobile internet services |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2004-07 |
Exploring E-Business Implications of the Mobile Internet: A Cross-National Survey in Hong Kong, Japan and Korea |
International Journal of Mobile Communications
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2004-04 |
Critical factors for the aesthetic fidelity of web pages: Empirical studies with professional web designers and users |
INTERACTING WITH COMPUTERS
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2004-01 |
Architectural criteria for website evaluation -conceptual framework and empirical validation |
BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
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2004-01 |
Do size and structure matter to mobile users? An empirical study of the effects of screen size, information structure, and task complexity on user activities with standard web phones |
BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
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2004-01 |
Why People Continue to Play Online Games: In Search of Critical Design Factors to Increase Customer Loyalty to Online Contents |
CYBERPSYCHOLOGY & BEHAVIOR
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2003-12 |
What's so different about the mobile Internet? |
COMMUNICATIONS OF THE ACM
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2003-10 |
시간 기반 컨텐츠를 위한 항해 시스템에 대한 실증적 연구 : 디지털TV를 중심으로 |
정보과학회논문지 : 소프트웨어 및 응용
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2003-05 |
Why Are Some Diagrams Easier to Work With? : Effects of Diagrammatic Representation on the Cognitive |
ACM TRANSACTIONS ON COMPUTER-HUMAN INTERACTION
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2003-05 |
What Makes People Visit Internet Stores Again?: Customer Loyalty for Purchase Involvements for Elect |
VISION: THE JOURNAL OF BUSINESS PERSPECTIVE
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2003-05 |
How Do We Understand a System with (so) Many Diagrams?: Cognitive Integration Processes in Diagramma |
INFORMATION SYSTEMS RESEARCH
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2003-05 |
Designing towards emotional usability in customer interface- trustworthiness of cyber-banking system |
INTERACTING WITH COMPUTERS
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2003-05 |
An Empirical study of navigation aids in customer interface |
BEHAVIOR & INFORMATION TECHNOLOGY
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2003-05 |
An AHP & Survey for Selecting Workflow Management Systems |
INTERNATIONAL JOURNAL OF INTELLIGENT SYSTEMS
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2003-05 |
A Cognitive Study on the Planning Process of Linear Programming |
YONSEI BUSINESS REVIEW
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2003-05 |
학습자 중심의 인터넷 기반강좌-인터넷과 디지털 컨텐츠 수업 사례를 중심으로 |
경영교육연구
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2003-05 |
사이버 쇼핑몰에서 효과적인 정보탐색을 위한 사용자인터페이스 디자인에 관한 연구 |
인지과학회 논문지
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2003-05 |
분산인지 |
생각있는 디자인
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2003-05 |
모바일 인터넷 사용 성과와 만족도에 영향을 미치는 신체적 정황요인에 관한 연구 |
인지과학회 논문지
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2003-05 |
도형을 이용한 계층 구조 표현 방식에 대한 실증적 연 |
경영정보학 연구
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2003-05 |
교차적 연결과 다계층구조의 유용성에 관한 인지적 |
인지과학회 논문지
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2003-05 |
공간 지식을 적용한 항해 시스템에 관한 연구: 대규모 웹 사이트를 중심으로 |
경영정보학 연구
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2003-05 |
고객 충성도 (Customer Loyalty)에 영향을 미치는 온라인 게임의 중요요소에 대한 LISREL 모델 분석 |
경영정보학 연구
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2003-05 |
객체지향 다이어그램을 이용한 기업간 프로세스의 통합에 관한 실증적 연구 |
경영과학
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2003-05 |
감성 기반의 웹페이지 디자인을 위한 실증적 연구 |
정보과학회논문지
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2003-05 |
An empirical study on the adoption of information appliances with a focus on interactive TV |
Telematics and Informatics
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2003-05 |
유 · 무선 인터넷 설문조사의 비교연구 |
경영과학
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2003-04 |
Why is Programming (Sometimes) So Difficult?: Programming as Scientific Discovery in Multiple Proble |
INFORMATION SYSTEMS RESEARCH
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2003-04 |
Toward the Construction of Customer Interfaces for Cyber Shopping Malls. - HCI Research for the Elec |
ELECTRONICS LETTERS
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2003-04 |
Metaphoric Navigation Aids for Cyber Shopping Malls: An Empirical Study toward the Construction of C |
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT SCIENCE
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2003-04 |
시각 디자인 요소와 감성 요소간의 상관 관계에 대한연구 |
경영정보학 연구
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2003-04 |
다중 문제 공간의 상호 작용을 기초로 한 표상의 전환에 대한 연구. |
인지과학회 논문지
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2003-04 |
객체지향 방법론을 이용한 프로세스 모델링에 대한연구 |
경영정보학 연구
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2003-04 |
삶의 공간으로서의 웹 사이트에 대한 평가 체계 |
경영정보학 연구
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2003-03 |
온라인 게임을 즐기는 이유: HCI (Human-Computer Interaction) 관점에서의 온라인 게임 요소 분석 |
게임산업저널 연구논문지
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2003-03 |
게임시스템에 대한 개념모델 |
게임산업저널 연구논문지
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2003-01 |
Designing emotionally evocative homepages: An empirical study of the quantitative relations between design factors and emotional dimensions |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER STUDIES
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2002-11 |
Metaphors and Categories: Impact on the Navigation Process within Cyber Space |
PROCEEDINGS OF THE NINETEENTH CONFERENCE OF COGNIT
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2002-11 |
Group Problem Solving in Dynamic Decision Making:Problem Complexity and Divergent Inference |
COGNITIVE STUDIES
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2002-11 |
An Empirical Study on the Cognitive Difference between the Creators and Users of Object-Oriented Met |
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT SCIENCE
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2002-11 |
무엇이 홈페이지의 감성 품질을 결정하는가?-감성 측면과 디자이너의 측면 그리고 사용자 측면을 중심으로 |
디자인학연구
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2002-10 |
A Cross-Cultural Study on the Value Structure of Mobile Internet Usage: Comparison between Korea and Japan |
Journal of Electronic Commerce Research
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2002-09 |
Businesses as Buildings: Metrics for the Architectural Quality of Internet Businesses |
INFORMATION SYSTEMS RESEARCH
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2002-09 |
모바일 인터넷의 사용에 영향을 미치는 중요 요인에 대한 실증적 연구 |
경영정보학 연구
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2002-08 |
지각된 정보구조의 효과적 형성을 위한 색공간 네비게이션 시스템의 연구 |
디자인학연구
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2002-08 |
From Design Features to Financial Performance: A Comprehensive Model of Design Principles for Online Stock Trading Sites |
Journal of Electronic Commerce Research
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2002-08 |
Critical Design Factors for Successful E-Commerce Systems |
Behaviour and Information Technology
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2002-06 |
정보가전의 기술 수용에 관한 실증적 연구: 양방향 TV를 중심으로 |
경영정보학 연구
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2002-06 |
Information Quality for Mobile Internet Services: A Theoretical Model with Empirical Validation |
Electronic Markets
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2002-04 |
An Empirical Study on the Convergence Pattern of Internet TV’s |
연세 경영연구
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2001-12 |
모바일 인터넷 서비스 시장의 변화 추세에 관한 연구 |
헌법판례연구
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2001-12 |
모바일 인터넷 사용 성과와 만족도에 영향을 미치는 신체적 정황 요인에 관한 연구 |
인지과학
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2001-10 |
고객 충성도에 영향을 미치는 온라인 게임의 중요요소에 대한 LISREL 모델 분석 |
경영정보학연구
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2001-10 |
고객 입장에서 본 모바일 인터넷 비즈니스 |
CEO Perspective
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2001-09 |
감성기반의 웹페이지 디자인을 위한 실증적 연구 |
정보과학회논문지
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2001-08 |
공간 지식을 적용한 항해 시스템에 관한 연구 |
경영정보학연구
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2001-06 |
국내 모바일 인터넷 비즈니스의 현황과 추세 |
경영논총
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2001-01 |
What Makes People Visit Internet Stores Again? |
VISION
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2000-08 |
학습자 중심의 인터넷 기반강좌- 인터넷과 디지털 컨텐츠 수업 사례를 중심으로 |
경영교육연구
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2000-04 |
예제가 프로그래밍 언어의 학습과정에 미치는 영향 |
인지과학
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2000-03 |
인간의 인지 및 감성을 고려한 게임 디자인 전략 |
경영정보학연구
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2000-01 |
Toward the Optimal Link Structure of the Cyber Shopping Mall |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER STUDIES
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2000-01 |
How Can We Understand a System with (So) Many Diagrams?: Cognitive Integration Processes in Diagrammatic Reasoning |
INFORMATION SYSTEMS RESEARCH
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2000-01 |
Experiment on the Effectiveness of Link Structure for Convenient Cybershopping |
JOURNAL OF ORGANIZATIONAL COMPUTING AND ELECTRONIC COMMERCE
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2000-01 |
Contextual Navigation Aids for Two World Wide Web Systems |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2000-01 |
교차적 연결과 다계층구조의 유용성에 관한 인지적 연구 |
인지과학
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1999-12 |
국내 인터넷 쇼핑몰의 현황 및 성공요인분석 : 환경, 비즈니스, 시스템 특성 |
Information Systems Review
|
1999-05 |
Why Are Some Diagrams Easier to Work With?: Effects of Diagrammatic Representation on the cognitive Integration Process of Systems Analysis and Design |
ASSISTENZA INFERMIERISTICA E RICERCA
|
1999-05 |
Toward the Construction of Fun Computer Games: Differences in the views of Developers and Players |
Personal Technologies
|
1999-05 |
An Empirical Study of Navigation Aids in Customer Interface |
Behaviour and Information Technology
|